Tips voor het opzetten van je dropship business

Dropshipping

Dropshipping is een geweldig bedrijfsmodel. Het biedt een laag risico, er zijn lage kosten, het is gemakkelijk te starten en is sterk geautomatiseerd. Maar als je helemaal nieuw bent in ondernemerschap, valt er nog heel wat te leren. Voor de verzending van producten raden we aan leveranciers te vinden die kwalitatief sterke noppenfolie gebruiken. In dit artikel geven we je nog wat meer tips mee voor wanneer je gloednieuw bent met dropshipping.

Focus op goed worden in marketing

Omdat zoveel aspecten van dropshipping worden geautomatiseerd, heb je meer tijd om je te concentreren op marketing. Natuurlijk, het aanpassen van je website, het ontwerpen van logo’s en het maken van afbeeldingen is erg leuk, maar als je niet actief werkt om de juiste producten te krijgen, voor de juiste mensen, op het juiste moment, al die tijd besteed aan het maken van de “perfecte” website zal dan verloren gaan.

Je hebt niets aan een prachtige website zonder bezoekers. Want als niemand het echt ziet, bestaat het dan echt? Begrijp me niet verkeerd, ontwerp is belangrijk, maar als je niet ook gefocust bent op het te zien krijgen van je mooie website voor mensen, zul je nooit die sales lopende krijgen.

Daarom moet je ook investeren in het genereren van verkeer. Dat kan betekenen via betaalde advertenties, SEO, sociale media, videomarketing of samenwerking met influencers. Eerlijk gezegd, er zijn een heleboel verschillende marketingstrategieën en tactieken die je kunt stimuleren, en daarom adviseer ik nieuwe marketeers altijd om zich te concentreren op de kleine handvol technieken die het meest vanzelfsprekend zijn. Gelukkig voor jou hebben we in de onderstaande beschrijving een heleboel bronnen om je op het juiste pad te helpen.

Maak aantrekkelijke aanbiedingen

Weet je wat ik leuk vind aan online winkelen? Verkoop. Weet je wat ik nog leuker vind? Bundelaanbiedingen voor aanvullende producten. Omdat dropshipping zeer competitief kan zijn, denk er echt over na hoe je het kopen van JOU kunt maken en een relatie met JOU nog aantrekkelijker kunt maken. Dit kan alles zijn, van het selectief aanbieden van “koop er één, krijg de helft korting”, tot het bundelen van meerdere complementaire artikelen tegen een gereduceerd tarief, tot het aanbieden van een aanzienlijke korting op de eerste aankoop van jouw bezoekers ALS zij zich registreren voor een account.

Bekijk jouw aanbod vanuit het perspectief van jouw bezoeker en vraag: “wat zit er voor mij in?” Als het aanbod niet objectief goed of geweldig is, moet je het heroverwegen. Door aanbiedingen te doen die moeilijk te negeren zijn, maak je een veel betere kans om meer van het verkeer dat je genereert te converteren.