De drie pijlers van zoekmachineoptimalisatie

Iedere ondernemer met een website heeft er wel eens van gehoord: SEO. Maar hoe krijg je jouw website nu hoog in de rangorde, die door Google wordt bepaald? Dit zijn vraagstukken die veel ondernemers graag opgelost willen zien. Zij zijn op zoek naar antwoorden. Online marketingbureaus kunnen je helpen die te vinden. In deze blog vertellen de specialisten van B&S Media jou uit welke onderdelen SEO bestaat. Maak jij straks ook naam op internet? 

Techniek

Aan de basis van iedere SEO-campagne zit de techniek. Hoe zit de website in elkaar? Dit onderdeel behandelt vragen, zoals: 

  • Hoe snel laden de pagina’s?
  • Zijn er veel 404’s op de website te vinden? 
  • Is de website door verschillende apparaten te bezoeken? 

Voordat Google jou in zijn resultaten wil vertonen, moet de techniek van jouw website in orde zijn. Is dit het geval? Dan kun jij je nu op de twee volgende onderdelen van zoekmachineoptimalisatie storten. 

Content

Na de techniek is de content aan de beurt. In de eerste plaats schrijf je teksten rondom zoekwoorden die belangrijk voor jouw bedrijf zijn. Stel: je bent een winkel die bruidsmode in Apeldoorn verkoopt. Dan wil je graag op de zoekwoorden ‘bruidsmode Apeldoorn’ gevonden worden. Ook woordencombinaties als ‘trouwjurk Apeldoorn’ en ‘bruidswinkel Apeldoorn’ spelen hierbij een rol. Hier pas je jouw teksten op aan. 

Het onderdeel ‘content’ omvat echter veel meer dan alleen het optimaliseren van bestaande pagina’s. Het is er ook op gericht om pagina’s aan te maken voor zoekwoorden waarop je nog niet gevonden wordt. Ook is het belangrijk om de page titles en meta descriptions zo aantrekkelijk mogelijk te maken en om bezoekers de juiste informatie te verschaffen. Dit laatste kun je doen door een veelgestelde vragen-sectie aan te maken. 

Autoriteit

Tot slot is er nog de autoriteit. Nadat je zoveel moeite in jouw website hebt gestoken, wil je natuurlijk ook dat deze gevonden wordt. Dit doe je door jouw content over het internet te verspreiden. Bijvoorbeeld door het te delen op social media of door het te laten noemen op andere websites. Dit alles draagt bij aan een goede naamsbekendheid, maar wordt ook door Google als een belangrijk signaal gezien. Jouw website is populair, dus verdient het om hoger in de zoekresultaten te worden getoond. Win-win!