Gebruik Big Data voor uw onderneming

 

Big Data. Een schijnbaar complexe term met een eenvoudige uitleg! Dus wat is het? Simpel gezegd: het is ons vermogen om enorme hoeveelheden gegevens te verzamelen en er een verhaal van te maken. Nu is dit echt cool omdat een paar jaar geleden al deze gegevens voor ons voornamelijk wartaal waren. Nu kunnen we deze gegevens analyseren, patronen detecteren en voorspellingen afleiden. Maar de ingang van gedistribueerd computergebruik en parallelle verwerking heeft dat allemaal veranderd!

Waarom maakt dit uit? Met Big Data kunt u de behoeften, pijnpunten en toekomstige klachten van uw klanten voorspellen. De implicaties zijn enorm en kunnen de winst enorm verhogen! In 2012 was orkaan Frances onderweg en was iedereen zich aan het voorbereiden. Walmart besloot er slim over te zijn. Terwijl de meeste winkels items zoals zaklampen inslaan, stapelde Walmart zijn schappen vol met poptarts met aardbeien. Gewapend met terabytes aan klantengeschiedenisgegevens kon Walmart wedden dat van alle poptartsitems de meeste vraag zou zijn. Ze verhoogden hun voorraad met 7x en waren bijna uitverkocht!

 

Dan hebben we Netflix die Big Data gebruikte om het succes van de populaire show 'House of Cards' te ontwerpen. Ze gebruikten de enorme hoeveelheden gegevens die door de jaren heen werden verzameld om de creatieve richting van de show te sturen. Hun vertrouwen in het showsucces was zo sterk, dat ze zich al in twee seizoenen voor de piloot aftekenden. Een 100 miljoen dollar stem van vertrouwen.

Big data marketing

 

Dus wat maakt dit voor uw onderneming uit? Nou, grote namen zijn niet de enigen die profiteren van Big Data. Kleinere bedrijven, met kleine budgetten, profiteren ook van Big Data. Gerichte Facebook-advertenties zijn hier een bijzonder goed voorbeeld van. Als het gaat om ‘Persoonlijke’ informatie, is de gegevensverzameling van Facebook ongeëvenaard. Facebook kan voorspellen wat gebruikers de komende dagen, weken en maanden zullen interesseren om te kopen. Hoe doet het dit? Door enorme hoeveelheden zelfs de meest minieme gegevens te verzamelen, zoals hoe lang uw cursor boven een bepaalde link zweeft. En met hun meest recente acquisitie van Oculus kan Facebook nu zelfs bijhouden hoe lang u naar een bepaald object kijkt! Dit stelt kleine bedrijven in staat om hun doelgroep kosteneffectief met schokkend nauwkeurigheid te targeten! U kunt bijvoorbeeld uw zakelijke relaties en uw publiek gemakkelijker ontmoeten van lange afstand in VR met Beemup, om daarmee met de kracht van Big Data uw verhaal het beste over te brengen. Het is niet langer een enorm voordeel om een ​​advertentieplaatsing voor Super Bowl te kunnen betalen. Big Data verandert het landschap van technologie en business.